Elokuu – Liikutko riittävästi?

  • Yhdessä: Pyydä työntekijöitä täydentämään keskustelun pohjaksi lyhyt testi: Liikunko riittävästi – istunko liikaa suhteessa terveysliikuntasuosituksiin? Tarkastelkaa tuloksianne saamienne palautteiden pohjalta (lomake lähettää automaattisesti s-postiin) ja arvioikaa pienryhmässä liikkumistanne suhteessa annettuihin terveysliikunnan suosituksiin. Täyttyykö suositus kohdaltanne? Löytyykö arjestanne paikkoja liikkumisen lisäämiselle?
  • Vinkkaa työntekijöille, että Liikkeelle –sivustolta löytyy vinkkejä liikunnan aloittamiseen.
  • Viikkoinfot intraan tai sähköpostiin:

Vko 1 Tule tällä viikolla pyörällä tai kävellen töihin. Jos tulet autolla, jätä auto kauimmaiselle parkkipaikalle tai kierrä korttelin ympäri ennen työpaikalle tuloa.

Vko 2 Nauti luonnosta ruutujen sijaan. Älä käytä kotona nettiä, televisiota tai muita härpäkkeitä.

Vko 3 Hyödynnä metsän aarteet. Saat moninkertaisen hyödyn itsellesi liikkumalla luonnossa ja säilömällä marjojen ja sienten tärkeät ravintoaineet.

Vko 4 Liikkumattomuuden aiheuttamien terveyshaittojen vähentämiseksi liiku vähintään 10000 askelta päivässä (noin 7-8 km). Jos haluat pudottaa painoa, liiku vähintään 12000-15000 askelta päivässä.

  • Kampanjavinkki:

26.8. Luonnonpäivä: Juhli Suomen luontoa: http://sydanliitto.fi/ajankohtaista/jarjestotiedote-sydanyhteisolle/sydanyhteiso-mukana-luonnon-paivien