Lokakuu – Venyttely ja tasapaino

ole-notkea-kuin-kissa1

Tulosta juliste ja kiinnitä se taukohuoneen seinälle.

Avaa taukojumppavideot tästä.

  • Tavoite: Nostaa keskusteluun venyttelyn ja tasapainon merkitys

Viikkoinfot intraan tai sähköpostiin:

Vko 1: Tulosta itsellesi venyttelyohjeet: http://virettafirmaan.fi/wp-content/uploads/2016/08/Venyttelyharjoitus.pdf.

Vko 2: Lihaskireydet vaikuttavat mm. ryhtiin ja altistavat lihasvammoille kuten revähdyksille. Venyttely on tärkeää muistaa alkuverryttelyn yhteydessä etenkin, kun liikuntalaji edellyttää suurta nivelten liikkuvuutta tai nopeatempoisia käännöksiä, pyörähdyksiä, taivutus- tai kiertoliikkeitä. Harjoittelun päätteeksi tehtävät venytykset edistävät lihaksen palautumista ja ennaltaehkäisevät lihaskipua. Lämmin lihas venyy paremmin kuin kylmä, joten venyttelyn yhdistäminen alku- tai loppuverryttelyn yhteyteen on järkevää. Tällöin sopiva venytyksen pituus on 15-30sek / lihasryhmä.

Vko 3: Harjoita tällä viikolla tasapainoasi seuraavan videon avulla: https://www.youtube.com/watch?v=X7kqViAtvXI

Vko 4: Näyttöpäätetyötä tekevien on hyvä venyttää erityisesti rintalihaksia. Tällä viikolla puheluiden aikana venyttele rintalihaksia. Tulosta  venytysohjeet tästä.

Aktivoi päivääsi – tulosta tästä ideoita.