Syyskuu – Kestävyyskuntoa

yesyoucan-move

 

Avaa tästä kuukauden akitvointijuliste ja kiinnitä se hissin seinään.

Avaa taukojumppavinkit tästä – hyödynnä esim. kokouksissa tai lähetä sähköpostitse.

  • Tavoite: Keskustella liikkumisen, kunnon ja terveyden yhteyksistä ja motivoitua lisäämään liikettä vähintään arjessa.Keskustelkaa pienryhmissä liikkumisesta ja omista liikkumisen tavoitteista. Tutustukaa myös valmiisiin ohjelmiin. Voisiko tavoitteena olla arjen aktiivisuuden lisääminen vai koetaanko, että valmiit harjoitusohjelmat voisi motivoida liikkeelle?
  • Yhdessä: Tutustukaa yhdessä Terveyttä ja energiaa kestävyyskuntoa kehittämällä -sivuun
  • Viikkoinfot intraan tai sähköpostiin:

Vko 1: Tulosta itsellesi sopiva liikuntaohjelma ja lähde kokeilemaan tai tee pieni päätös arjessa ja ole aktiivisempi .

Vko 2: Tiesithän, että harjoittamalla parin kuukauden ajan lievää hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa saat positiivisia vaikutuksia mm. verenpaineeseen, rasva-aineenvaihduntaan sekä kestävyyskuntoon.

Vko 3: Hyviä kestävyyttä kehittäviä liikkumismuotoja ovat esim. haravointi, tehokas siivous, halonhakkuu, kasvimaan kääntäminen, reipas kävely, pyöräily ja juoksu, erilaiset jumpat. Jo kymmenen minuutin liikkumiserät vaikuttavat positiivisesti kuntoosi. GO!

Vko 4: Tällä viikolla/ perjantaina urheiluvaatteet päällä töihin/ töissä.