Toukokuu – Lihasvoimaa

  • Tavoite: Nostaa keskusteluun lihasvoiman ja liikkuvuuden merkitys tuki- ja liikuntaelimistön kunnon ylläpitämisessä.

Onko työnne fyysisesti kuormittavaa ja vaatiiko se mielestänne lihaskuntoa? Onko ollut esim. selkäkipuja, joihin voisi harjoitteilla vaikuttaa? Millaiset ovat näkymät tulevaisuudessa, jos tuki- ja liikuntaelimistön kunto on heikko?

  • Viikkoinfot intraan tai sähköpostiin:

Vko1: Tulostakaa ja testatkaa valmiita harjoitteluohjeita yksin tai yhdessä:

http://virettafirmaan.fi/wp-content/uploads/2016/08/Lihaskuntoharjoitus1.pdf

http://virettafirmaan.fi/wp-content/uploads/2016/08/Lihaskuntoharjoitus2.pdf

Vko 2: Tiesithän, että lihasvoima vähenee iän myötä noin 1-2 % vuodessa. 30 ja 70 ikävuoden välillä maksimivoima vähenee noin 30-40 prosenttia. Lihasvoiman vähenemiseen voi kuitenkin itse vaikuttaa.

Vko 3 Varmista voiman kehittyminen ja lihasmassan säilyminen syömällä proteiinia sopivasti. Katso seuraava video seisten: https://www.youtube.com/watch?v=dcFS3rY-R7A

Vko 4: Pidä kyykkypäivä. Tee 10 kyykkyä joka tunti.

Kampanjavinkki:

20.5. Luonnonpäivä: Villiinny keväästä: http://sydanliitto.fi/ajankohtaista/jarjestotiedote-sydanyhteisolle/sydanyhteiso-mukana-luonnon-paivien